9000050532 |
El videojoc com a forma de cultura en l'educació literària de la infància i joventut |
2020-2021 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
29/4/2021 - 27/5/2021 (30 hores) de 18:00h a 20:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
LIDI El videojoc com a forma de cultura en l'educació literària de la infància i joventut
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Mentre que el 78 % de la població en edat d’escolarització obligatòria consumeix regularment formes digitals de ficció, aquest camp de la cultura contemporània és un espai desconegut per a les institucions educatives i per a la majoria dels docents. Proposem aquest curs perquè el professorat vegi les possibilitats comunicatives que aquesta mena d’obres presenta a l’hora d’oferir educació literària a l'alumnat, i adquireixin tot un seguit d’eines crítiques amb les quals poder valorar críticament les obres, seleccionar-les segons els seus contextos educatius, i també començar a pensar maneres d’introduir-les a l’aula i a la biblioteca del centre.
|
| |
Objectius |
• Entendre els elements que defineixen i caracteritzen la ficció digital infantil i juvenil.
• Comprendre els espais de circulació d’aquestes noves formes digitals per poder accedir-hi de manera autònoma.
• Comprendre les relacions de la ficció digital amb la resta d’esferes culturals amb les què es relaciona i l’influeixen artísticament.
• Desenvolupar mecanismes de discussió, valoració i interpretació entorn a la ficció digital infantil i juvenil.
|
| |
Continguts |
-Les propietats que defineixen la ficció digital infantil i juvenil.
-El nou circuit digital. On i com es troben les obres de qualitat?
-Tot hi té sentit: la importància dels objectes virtuals en les obres digitals.
-Mil maneres de parlar. L’ecosistema multimèdia en la ficció digital: llenguatge escrit, oral, so, imatge, animació...
-Trencar la línia? Què passa quan els textos deixen d’estar ordenats?
-Jugar importa? La interactivitat com a forma de comunicar.
|
| |
Formador/a |
Lucas Ramada
|
| |
Avaluació |
L’avaluació es farà de manera qualitativa mitjançant un informe final que doni compte de l’avenç comunitari del grup, a més a més, a través d’un formulari que reculli respostes concretes, també de tipus descriptiu, sobre les percepcions individuals de cada assistent.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals.
Elaboració de les tasques acordades: programació d’una proposta de treball que s’hagi dut a terme a l’aula (programació, aplicació i avaluació).
|
| |
Persones destinatàries |
Docents d'educació infantil, primària i secundària
|
| |
E-mail |
cesire@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
29/04/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 2 |
dijous |
06/05/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 3 |
dijous |
13/05/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 4 |
dijous |
20/05/2021 |
1800 |
2000 |
Sessió 5 |
dijous |
27/05/2021 |
1800 |
2000 |
|
| |