Més informació [ Detall d'activitat

 
9000050532   El videojoc com a forma de cultura en l'educació literària de la infància i joventut
2020-2021   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   29/4/2021 - 27/5/2021 (30 hores) de 18:00h a 20:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
  
  
  
Tipus activitat   LIDI El videojoc com a forma de cultura en l'educació literària de la infància i joventut
  
  
Descripció i   Metodologia:   Mentre que el 78 % de la població en edat d’escolarització obligatòria consumeix regularment formes digitals de ficció, aquest camp de la cultura contemporània és un espai desconegut per a les institucions educatives i per a la majoria dels docents. Proposem aquest curs perquè el professorat vegi les possibilitats comunicatives que aquesta mena d’obres presenta a l’hora d’oferir educació literària a l'alumnat, i adquireixin tot un seguit d’eines crítiques amb les quals poder valorar críticament les obres, seleccionar-les segons els seus contextos educatius, i també començar a pensar maneres d’introduir-les a l’aula i a la biblioteca del centre.
  
Objectius   • Entendre els elements que defineixen i caracteritzen la ficció digital infantil i juvenil.
• Comprendre els espais de circulació d’aquestes noves formes digitals per poder accedir-hi de manera autònoma.
• Comprendre les relacions de la ficció digital amb la resta d’esferes culturals amb les què es relaciona i l’influeixen artísticament.
• Desenvolupar mecanismes de discussió, valoració i interpretació entorn a la ficció digital infantil i juvenil.
  
Continguts   -Les propietats que defineixen la ficció digital infantil i juvenil.
-El nou circuit digital. On i com es troben les obres de qualitat?
-Tot hi té sentit: la importància dels objectes virtuals en les obres digitals.
-Mil maneres de parlar. L’ecosistema multimèdia en la ficció digital: llenguatge escrit, oral, so, imatge, animació...
-Trencar la línia? Què passa quan els textos deixen d’estar ordenats?
-Jugar importa? La interactivitat com a forma de comunicar.
  
Formador/a   Lucas Ramada
  
Avaluació   L’avaluació es farà de manera qualitativa mitjançant un informe final que doni compte de l’avenç comunitari del grup, a més a més, a través d’un formulari que reculli respostes concretes, també de tipus descriptiu, sobre les percepcions individuals de cada assistent.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores virtuals.
Elaboració de les tasques acordades: programació d’una proposta de treball que s’hagi dut a terme a l’aula (programació, aplicació i avaluació).
  
Persones  destinatàries   Docents d'educació infantil, primària i secundària
  
E-mail   cesire@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   29/04/2021   1800   2000 
 Sessió 2   dijous   06/05/2021   1800   2000 
 Sessió 3   dijous   13/05/2021   1800   2000 
 Sessió 4   dijous   20/05/2021   1800   2000 
 Sessió 5   dijous   27/05/2021   1800   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent